Σχεδιασμός λογοτύπου

Δώστε την προσοχή που χρειάζεται στην οπτική ταυτότητα της επωνυμίας (brand) σας.

Τι είναι το λογότυπο;

Το λογότυπο θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με το πρόσωπο μιας επιχείρησης. Είναι το οπτικό στοιχείο που έχει σαν κύριο σκοπό να μεταφέρει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το μήνυμα, (τις αξίες, τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας) του brand που εκπροσωπεί στους δυνητικούς του πελάτες.

Που συναντάμε τα λογότυπα;

Τα λογότυπα είναι παντού γύρω μας, πάνω μας (στα ρούχα που φοράμε, στα gadgets, στα αξεσουάρ), στο χώρο του σπιτιού μας, στο χώρο εργασίας μας, στους χώρους αναψυχής, στο δρόμο. Αυτό από μόνο του μας δείχνει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ένα μοναδικό λογότυπο που δεν θα μοιάζει και δεν θα θυμίζει σε τίποτα κάποια άλλη επιχείρηση, με μοναδικό σκοπό να μας διαφοροποιήσει στον υπεραυξημένο ανταγωνισμό.

Πόσο σημαντικό είναι τα λογότυπο για μια επιχείρηση;

Ο σχεδιασμός ενός μοναδικού και αντιπροσωπευτικού λογοτύπου είναι η πρώτη και πιο σημαντική επένδυση που πρέπει να κάνει κάποιος για την επωνυμία του. Είναι κάτι που θα κουβαλάει για πάντα μια επιχείρηση και δεν μπορεί να αλλάζει εύκολα, πόσο μάλλον συχνά. Οπότε χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο λογότυπο που τελικά θα επιλέξουμε για να μας αντιπροσωπεύει.

Που πρέπει να απευθυνθώ για την δημιουργία του λογοτύπου μου;

Για μια τόσο σοβαρή υπόθεση πρέπει να απευθυνθείτε μόνο σε επαγγελματίες του χώρου, δηλαδή γραφίστες και δημιουργικά γραφεία με εξειδίκευση στο σχεδιασμό λογοτύπου και αφού πρώτα δείτε δείγματα της δουλειάς τους. Μπορεί το στυλ ενός καταξιωμένου παρ' όλα αυτά επαγγελματία να μην ταιριάζει στο δικό σας στυλ.

Γιατί να επιλέξω την Chilloutapps για το σχεδιασμό του λογοτύπου μου;

Πολλά είναι τα γιατί που πρέπει να απαντήσουμε.

  • Πρώτα απ' όλα γιατί το κίνητρό μας γι' αυτή τη δουλειά είναι η αγάπη και το πάθος μας για το design.
  • Έχουμε την εξειδίκευση (μέσα από τις γνώσεις και την εμπειρία) που απαιτείται για να σχεδιάσουμε ένα επιτυχημένο λογότυπο.
  • Τηρούμε όλα τα κριτήρια που πρέπει να έχει ένα επιτυχημένο λογότυπο.
  • Έχουμε αυξημένο το ένστικτο της περιέργειας και μας αρέσει να ανακαλύπτουμε νέα πράγματα μέσα από την έρευνα.
  • Δεν σταματάμε ποτέ να μαθαίνουμε και να εκπαιδευόμαστε.
  • Με τη συμβολή μας στην εύρεση ονόματος, στο σχεδιασμό λογοτύπου και εταιρικής ταυτότητας και γενικότερα στο branding, οι επωνυμίες των ανθρώπων που μας εμπιστεύτηκαν κατάφεραν να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό και να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό, κερδίζοντας μερίδιο της online αγοράς.
  • Σκοπός μας να μείνετε απόλυτα ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα της δουλειάς μας πετυχαίνοντας τους στόχους σας.
  • Συνεχίζουμε να σας υποστηρίζουμε και είμαστε δίπλα σας και μετά την παράδοση του έργου.
  • Σας παραδίδουμε όλα τα επεξεργάσιμα αρχεία και όλα τα δικαιώματα χρήσης του λογοτύπου.
  • Μπορούμε να καλύψουμε ισάξια και άλλες ψηφιακές σας ανάγκες όπως: η κατασκευή ιστοσελίδας, κατασκευή e-shop, online marketing, newsletter, google ads κ.α. έχοντας πάνω από δύο δεκαετίες εμπειρία σ' αυτές τις υπηρεσίες. Έτσι μπορείτε να έχετε μια ολοκληρωμένη υποστήριξη στην ψηφιακή σας παρουσία online.
  • Η δουλειές μας είναι μοναδικές και είμαστε πολύ περήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια για τους πελάτες μας. Μπορείτε να δείτε τα λογότυπα που έχουμε σχεδιάσει. Εδώ μπορείτε να δείτε έργα μας στην υπηρεσία branding.

Δείτε κάποια από τα λογότυπα που έχουμε σχεδιάσει:

Σχεδιασμός λογοτύπου μελιού Apilif
Σχεδιασμός λογοτύπου δημιουργικού γραφείου Chilloutapps
Σχεδιασμός λογοτύπου εστιατορίου delivery Περι... Γεύσεων
Σχεδιασμός λογοτύπου οδοντιατρείου Westheimer Dentist
Σχεδιασμός λογοτύπου ζαχαροπλαστείου Desire gateau
Σχεδιασμός λογοτύπου καταστήματος υδραυλικών και ειδών ψύξης και θέρμανσης Γαλανίδης
Σχεδιασμός λογοτύπου ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος Homidoo.gr
Σχεδιασμός λογοτύπου δερμάτινων ειδών katerina leather handcrafts 1
Σχεδιασμός λογοτύπου δερμάτινων ειδών katerina leather handcrafts 2
Σχεδιασμός λογοτύπου εταιρείας γυναικείων εσωρούχων Lucy Lingerie
Σχεδιασμός λογοτύπου εταιρείας καλλυντικών Lucybeau
Σχεδιασμός λογοτύπου ηλεκτρονικού καταστήματος ρούχων marina's fashion
Σχεδιασμός λογοτύπου εστιατορίου Το Ποτάμι
Σχεδιασμός λογοτύπου e-shop με μπαλόνια Sendballoons
Σχεδιασμός λογοτύπου υπηρεσίες υποστήριξης και δικτύων Socratis Tzivanis
Σχεδιασμός λογοτύπου ιχθυοπωλείου Ο Τάκης

Ποια κριτήρια πρέπει να τηρεί ένα επιτυχημένο λογότυπο;

  1. Να είναι απλό, εύκολο να αναγνωριστεί και να απομνημονευτεί, εύκολο να εφαρμοστεί ακόμα και σε μικρή διάσταση χωρίς απώλειες. Οι άνθρωποι βομβαρδίζονται καθημερινά από χιλιάδες μηνύματα, όσο πιο απλό το μήνυμα τόσο πιο εύκολο είναι να απορροφηθεί.
  2. Να είναι σχετικό με την επιχείρηση που προσδιορίζει. Δεν μπορείς να αντιπροσωπεύεις ένα γραφείο τελετών και το λογότυπό σου ή το μήνυμα να είναι χιουμοριστικό.
  3. Να είναι διαχρονικό να μην ακολουθεί περιστασιακές μόδες και τάσεις, να μην έχει ημερομηνία λήξης, όπως και η επιχείρηση που αντιπροσωπεύει.
  4. Να είναι διακριτικό. Να έχει στοιχεία ποιότητας και μοναδικότητας που θα το κάνουν να αναγνωρίζεται εύκολα και να ξεχωρίζει στον ανταγωνισμό. Να έχει φινέτσα. Απλά να γοητεύει.
  5. Να παραμένει στη μνήμη, ακόμα και μετά από μια γρήγορη ματιά.
  6. Να φέρει μια μεταφορά. Οι μεταφορές δημιουργούν δυνατές ιστορίες. Οι δυνατές ιστορίες δημιουργούν δυνατές συναισθηματικές σχέσεις με το κοινό.
  7. Να εστιάζει σε ένα πράγμα. Το λογότυπο πρέπει να επικοινωνεί ένα πράγμα ΜΟΝΟ. Αυτό το ένα θέλουμε να μείνει στο μυαλό του κοινού.

Γιατί τα λογότυπα δεν αρκεί να είναι απλά επιτυχημένα αλλά πρέπει και να δείχνουν άρτια και αρμονικά και όχι πρόχειρα, δυσανάλογα και αποκρουστικά;

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να αναγνωρίσει, να δεχτεί ή να απορρίψει κάτι που θα δει, ανάλογα με το πόσο αρμονικό ή άρτια σχεδιασμένο είναι αυτό. Για παράδειγμα, μια μη αρμονική σχέση των χρωμάτων σε μια εταιρική ταυτότητα μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα, σύγχυση και αποστροφή.

Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Ισχύει αυτή η ρήση για τα λογότυπα;

Φυσικά και ισχύει αυτό για τα λογότυπα. Αυτό που θέλουμε να προσθέσουμε είναι πως ένα λογότυπο και πιο συγκεκριμένα ένα σύμβολο λογοτύπου ή ένα λογότυπο τύπου mark, δηλαδή που έχει να κάνει με κάποιο σχέδιο και όχι με λέξη, μπορεί να “μιλήσει” σε όλες τις γλώσσες, πέρα από σύνορα και πολιτισμούς. Η οπτική γλώσσα είναι παγκόσμια.

Ποιοι είναι οι τύποι λογοτύπου;

Monogram logos or lettermarks

Τα λογότυπα ή τα μονογράμματα είναι λογότυπα που αποτελούνται από γράμματα, συνήθως τα αρχικά της επωνυμίας. Πολλές φορές τα αρχικά μπορεί να ενώνονται σε κάποιο βαθμό και να δημιουργούν μία σύνθεση, ένα σχήμα ή μια εικόνα.

Wordmarks (or logotypes)

Είναι τα λογότυπα που αποτελούνται μόνο από κάποια λέξη, χωρίς σύμβολο. Συνήθως το όνομα της επιχείρησης γραμμένο με κάποια εξατομικευμένη γραμματοσειρά είναι το λογότυπο για το οποίο μιλάμε.

Logo marks or symbols

Είναι τα λογότυπα που είναι βασισμένα σε κάποιο σχέδιο ή εικονίδιο όπως είναι το λογότυπο της Puma, Twitter, Shell κ.α.

Abstract mark logos

Ένα αφηρημένο λογότυπο είναι ένα σύμβολο ή μια εικόνα που δεν είναι απαραίτητα αναγνωρίσιμη, αλλά ένα αφηρημένο γεωμετρικό σχήμα που αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας.

Mascot logos

Μασκότ είναι ένα λογότυπο που ενσαρκώνει έναν εικονογραφημένο χαρακτήρα. Μπορεί να απεικονίζει το κεφάλι, ή ολόκληρο το σώμα του χαρακτήρα. Τις περισσότερες φορές οι χαρακτήρες αυτοί είναι διασκεδαστικοί, ειδικά όταν απευθύνονται σε παιδιά.

Combined logos

Είναι τα λογότυπα που αποτελούνται από τον συνδυασμό λέξεων ή αρχικών γραμμάτων μαζί με κάποιο abstract ή logo mark ή mascot. Η λέξη και το σύμβολο μπορούν να τοποθετηθούν κάθετα το ένα κάτω από το άλλο, συνήθως το σύμβολο από πάνω, ή δίπλα δίπλα, ή το ένα μέσα στο άλλο δημιουργώντας μια νέα εικόνα.

Λογότυπο έμβλημα (the emblem logo)

Συνήθως έχει σχήμα στρογγυλό ή σχήμα θυρεού και μέσα σε αυτό υπάρχει λεκτικό ένα ή περισσότερα καθώς και άλλα συμπληρωματικά στοιχεία όπως δάφνες ή κλαδιά, αστέρια, κορώνες, πουλιά κ.α.

Ποιες άλλες επιλογές έχω για τη δημιουργία ενός λογοτύπου και πόσο αποτελεσματικές και ασφαλείς είναι αυτές;

Μια διαδεδομένη λύση στον σχεδιασμό λογοτύπου είναι ιστοσελίδες-μεσάζοντες που φέρνουν σε επαφή τον ενδιαφερόμενο, με τους σχεδιαστές που συμμετέχουν στην πλατφόρμα. Ο ενδιαφερόμενος ξεκινάει ένα διαγωνισμό και όποιος από τους σχεδιαστές επιθυμεί, συμμετέχει και σχεδιάζει γι' αυτόν. Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει το επιθυμητό σχέδιο και αφού παραλάβει τα αρχεία, πληρώνεται από την πλατφόρμα που φιλοξένησε όλο αυτό, η οποία έχει προπληρωθεί ήδη από τον ενδιαφερόμενο κρατώντας μια μικρή προμήθεια.

Το θετικό της λύσης αυτής είναι πως με λίγα σχετικά χρήματα μπορείς να δεις ιδιαίτερα πολλά σχέδια από διαφορετικούς γραφίστες. Βέβαια τα σχέδια δεν είναι δουλεμένα σε υψηλό επίπεδο. Είναι όμως αξιόλογα, ανάλογα και σε ποια πλατφόρμα έχεις πάρει μέρος.

Αν θέλεις κάτι ανώτερο μπορείς να πληρώσεις περισσότερα χρήματα και να προσελκύσεις τους κορυφαίους σχεδιαστές της πλατφόρμας και να έχεις και το ανάλογο αποτέλεσμα στα σχέδια που θα παραλάβεις. Αυτή η λύση κοστίζει σχεδόν όσο και στην περίπτωση που θα πληρώσεις έναν καλό επαγγελματία απ' ευθείας για τη δημιουργία του λογοτύπου σου.

Άλλη λύση είναι η αγορά έτοιμου προσχεδιασμένου λογοτύπου σε αρκετά χαμηλή τιμή από κάποιο website που πουλάει έτοιμα λογότυπα ή stock images. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση μοναδικότητα στο λογότυπο σου, καθώς το ίδιο λογότυπο μπορεί να έχει πουληθεί ήδη, ή να πουληθεί ξανά στο μέλλον σε πολλούς αγοραστές. Δηλαδή η επιχείρησή σου μπορεί να βρεθεί να έχει το ίδιο λογότυπο με αρκετές άλλες επιχειρήσεις του κλάδου σου.

Εσείς ποια διαδικασία ακολουθείτε για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου λογοτύπου;

Η διαδικασία που ακολουθούμε στην Chilloutapps χωρίζεται σε τέσσερα στάδια.

Ξεκινάμε την επικοινωνία μαζί σας συνήθως από απόσταση, μέσω τηλεφώνου, Skype, ή μέσω email με ένα σχετικό ερωτηματολόγιο. Αφού γνωρίσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας, θα σχεδιάσουμε το λεγόμενο brief.

Θα ερευνήσουμε τις εταιρικές ταυτότητες των ανταγωνιστών σας, για να δούμε πως θα μετατρέψουμε τα μειονεκτήματά τους, σε δικά σας πλεονεκτήματα μέσα από τον σχεδιασμό της εταιρικής σας ταυτότητας.

Χαρτογράφηση μυαλού (mind mapping). Με βάση το brief επιλέγουμε την κύρια λέξη, από την οποία θα δημιουργήσουμε διακλαδώσεις με άλλες λέξεις προς κάθε κατεύθυνση. Έτσι, θα φτάσουμε σε διαδρομές που δεν είχαμε φανταστεί ποτέ πριν.

Φάση σχεδιασμού με χαρτί και μολύβι. Ψάχνουμε πιθανούς δεσμούς μεταξύ των λέξεων. Συσχετίζουμε τις λέξεις με σκίτσα δημιουργώντας νέες ιδέες.

Πόσο κοστίζει ο σχεδιασμός ενός μοναδικού λογοτύπου;

Το λογότυπο δεν είναι ένα έτοιμο προϊόν προς πώληση, είναι εξατομικευμένο. Για να διαμορφώσουμε το κόστος σχεδιασμού του λογοτύπου σας, παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα σας αποστείλουμε την προσφορά μέσω e-mail. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας στην περίπτωση μου χρειαστούμε κάποιες επιπλέον πληροφορίες.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Διατηρούμε το δικαιωμα να κοινοποιήσουμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε ανεπιφύλακτα τη χρήση των cookies.